اکسس پوینت داخلی و خارجی انجنیوس

معرفی بهترین اکسس پوینت indoor و outdoor

اکسس پوینت داخلی و خارجی ENGENIUS با تولید انواع محصولات در زمینه شبکه و ارتباطات در اکثر رده ها و کلاس ها، اقدام به مرتفع کردن نیازهای کاری محیط های خانگی، اداری، سازمانی و .. کرده است. از جمله محصولات برند انجنیوس می توان به محصولات اکسس پوینت داخلی واکسس پوینت خارجی شبکه های بی سیم، مودم ،  سوئیچ ، کارت شبکه و … اشاره کرد.

با خواندن این مقاله شما به موضوعات مانند اکسس پوینت داخلی و خارجی چیست؟ همچنین با انواع اکسس پوینت های انجنیوس داخلی و خارجی آشنا میشوید .

اکسس پوینت

اکسس پوینت داخلی و خارجی ENGENIUS

Wireless Access Point

براى ارتباط بین سیستم‌هاى Wireless دو راه وجودداردکه عبارتند از Ad-Hoc وInfrastructure   در مدل Ad-Hoc کامپیوترها می توانند بطور مستقیماً با یکدیگر در ارتباط باشند، ولی درمدل Infrastructure یک وسیله ارتباطی واسط مابین کامپیوترهاى بدون‌سیم وجود دارد که به‌نوعی کار آنتن گیرنده/فرستنده را انجام میدهد . بدین معنی که هر کامپیوتر براى ارتباط خود با دیگر کامپیوترها، اطلاعات خود را ابتدا به Access Pointارسال می کند سپس Access Point هرکدام از اطلاعات را به کامپیوتر مربوطه ارسال می نماید. در اینجا گیرنده می تواند یک کامپیوتر بی سیم و یا یک کامپیوتر در شبکه معمولی (با سیم) باشد.

 

Out Door Wireless

با گسترش استفاده از  ابزار  و تجهیزات بی سیم در زندگی امروز نیاز به استفاده از اکسس پوینت در محیط های اداری، تجاری و  صنعتی بیش از پیش حس میشود. هدف از استفاده از این تجهیزات ایجاد پوششی یکنواخت و مطمئن در محیط مورد نظر برای سهولت در استفاده از شبکه محلی و اینترنت است که برای ایجاد این امکان و استفاده بهینه عوامل زیاد در انتخاب دستگاه سرویس دهنده یا اکسس پوینت دخیل هستند. به طور کلی  تجهیزات برای ارائه سرویس در فضای بسته و محصور (in door) و  یا  فضاهای باز (out door) مورد استفاده قرار میگیرند که محیط استفاده در انتخاب نوع دستگاه تاثیر زیادی دارد. در فضای داخلی که بیشتر از باد و باران و تابش شدید آفتاب و دمای بسیار  بالا و پایین مصون هستند از دستگاه هایی با مقاومت پایین تر نسبت به محیط خارجی استفاده میشود.  اما برای محیط های خارجی این مطلب متفاوت است زیرا دستگاه نصب شده در فضای بیرون در معرض نفوذ گرد و غبار و بارش باران و برف و تابش آفتاب و رطوبت و …. قرار میگیرد پس به دستگاهی مقاوم در برابر این عوامل نیاز خواهیم داشت(وایرلس در فضاهای خارجی).

علاوه بر این، برای محیط های بزرگ مثل محوطه هتل، بنادر، کارخانه و… باید مساحت بیشتری با وجود موانعی تحت پوشش قرار گیرد و به تعداد کاربران زیادی سرویس ارایه شود و شاید لازم باشد شبکه ای با قابلیتِ گسترش پذیری داشته باشیم و با توجه به این که این تجهیزات در ارتفاع نصب میشوند قابلیت اطمینان و سهولت استفاده دستگاه مهم است. در شبکه های گسترده  و جایی که تعداد اکسس پوینت های ما زیاد میشود نیاز به یک کنترلر بیش از هر چیز حس میشود که با کمک آن بتوان تمام دستگاه ها را به صورت مرکزی مدیریت کرد و همچنیم اتفاقات جاری را رصد کرده و نتایج  را مورد بررسی قرار داد.

نمونه از اکسس پوینت فضای خارجی اینجنیوس با بُرد وسیع، حساسیت بالا و قابلیت اطمینان در شرایط دشوار آب و هوایی:

EnGenius ENS500EXT با یک رابط کاربری قوی و منحصربفرد مهندسی و تولید شده تا بتواند برای سرویس‌های سنگین روی باند ۵ گیگاهرتز ‌سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. آنتن‌های Omni با توان ۵dBi بهره‌وری اکسس پوینت را در محیط‌های خارجی (Outdoor) با پوشش وسیع خود که تا فواصل دور نیز کارکرد دارند، به حداکثر بازدهی می‌رساند.

امکان استفاده در چندین مُد متفاوت

EnGenius ENS500EXT می‌تواند در چهار مُد متفاوت اکسس پوینت، کلاینت بریج، کلاینت روتر، و مُد WDS کار کند.

مدیریت موثر

سازگار با استاندارد‌های IEEE 802.11 a/n

تا 300 مگابیت بر ثانیه سرعت روی فرکانس 5 گیگاهرتز

پشتیبانی از PoE تا 24V

ضد آب با درجه مقاومت IP65

آنتن‌های Omni با قابلیت جدا شدن

پشتیبانی از مُدهای AP/CB/CR/WDS

پشتیبانی از 4 عدد SSID برای هر پهنای باند با قبلیت VLAN Tagging

 

 

in Door Wireless

کاربرد دیگرى از Access Point است که اجازه مى‌دهد شبکه بى‌ سیم با شبکه با سیم که در قسمتى از سایت نصب‌شده و با serverها و دیگر کامپیوترهایى که ازطریق سیم به هم متصل هستند ارتباط برقرار نماید. این وسیله جهت ارتباط Infrastructure، از باند فرکانسى 2.4GHZ با روش DSSS استفاده مى‌کند. بدین ترتیب مسائل معمولى در ارتباط Infrastructure که حتماً باید گیرنده و فرستنده در دید مستقیم یکدیگر باشند، کنار مى‌رود و با کمک روش DSSS و باند فرکانسى 2.4GHZ و استفاده از فرکانسى آزاد، ارتباطى بى‌ سیم با سرعت 11Mbps برقرار مى‌شود. فاصله مطمئن در چنین حالتى در داخل یک شرکت (Indoor) که اتاق‌هاى متعددى در یک مجموعه مى‌باشد و موانعى همچون دیوار آجرى وجود دارد حداکثر ٣٠ متر است که در این حالت سرعت ١١Mbps است.

اکسس پوینت داخلی اینجنیوس EAP1300

اکسس پوینت EnGenius EAP1300 سری EnTurbo کاراییِ شبکه وایرلس را در محیط های کسب و کار کوچک تا متوسط افزایش می دهد.
پردازنده های قدرتمند چهار هسته ای به کار رفته در این اکسس پوینت به همراه تکنولوژی جدید ۱۱ac سرعت و بهره وری شبکه را به حداکثر رسانده و ظرفیت و کیفیتی بیشتری را برای کاربر در اتصال به شبکه ارائه می دهند.
EAP1300 وای فای نسل آینده و در سطح حرفه ای را با قیمتی بسیار در اختیار کاربران شبکه می گذارد.
-مدیریت دستکاه یه وسیله ezMaster
-دارای استاندارد وایرلس ۱۱ac/a/b/g/n
-دارای ۴ آنتن داخلی با قدرت ۵dBi
-امکان اتصال همزمان ۱۰۰ نفر
-دارای تعداد پورت ۱×۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
-قابلیت پوشش دهی ۳۰۰m و ۴۰۰m درحالت Estimated Coverage (LOS)
قابلیت عملکرد در حالت :
Access Poin
Client Bridge
WDS AP
WDS Bridge

اکسس پوینت

 

فروش اینترنتی تجهیزات شبکه :

کمپانی انجیوس EnGenius با تولید انواع تجهیزات شبکه  با هدف گذاری در راستای رشد این فناوری یکی از نوآوران می باشد. امروزه تمامی محصولات این شرکت با استاندارد های کیفی بین الملل به مشتریان از طریق نمایندگی انجنیوس EnGenius Representation در سراسر جهان ارائه می شود . شما میتوانید از طریق تماس با کارشناسان رای نگار مشاوره رایگان در مورد محصول مورد نظر خود دریافت کنید . با استفاده از تکنسین های ما محصول را نصب و راه اندازی کنید همچنین تمام محصولات انجیوس دارای گارانتی اصالت کالا میباشند، با قیمت مناسب نسبت به رقبا محصول را دریافت کنید

 

 

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند