Untitled-1

تجهیزات شبکه و وایرلس

[vc_row full_width=”stretch_row” full_height=”yes” columns_placement=”stretch” equal_height=”yes” content_placement=”middle”][vc_column][vc_column_text]امروزه با توجه به پیشرفت های وسیع تکنولوژی و تغییر سبک های زندگی، نیاز به اینترنت یک نیاز غیرقابل انکار است و در هر برهه و سن وسالی برای رفع نیازهای روزمره خود باید به اینترنت رجوع کنید. در خصوص یک سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و آینده ی نامعلوم بشریت، جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس ناشناخته جایگاه اینترنت از قبل نیز پر رنگ تر شده است و عملا بیشتر کارهایی که ما به صورت روزمره انجام میدادیم امروزه باید با استفاده از اینترنت انجام دهیم، از خرید گرفته تا تحصیل در مدارس و دانشگاه ها. با ما تا انتهای مقاله ” تجهیزات شبکه وایرلس ” همراه باشید.

تجهیزات وایرلساکسس پوینت چیست؟

اکسس پوینت یا به عبارت انگلیسی دقیق تر Wireless Access Point به معنای نقطه ی دسترسی بدون سیم می باشد. این نام بر روی محصولاتی قرار می گیرد که به صورت شبکه های بی سیم قابل استفاده هستند. نام اختصاری این تجهیزات AP یا WAP است. این اختصارات در نت های کامپیوتری به محصولات و یا تجهیزاتی تعلق می گیرد که فانکشنی مانند سوییچ شبکه های وایرلس دارند و این بدین معناست که میتوانید سیستم های کامپیوتری مختلف را از طریق یک اتصال که همان شبکه های وایرلس است، به یکدیگر اتصال دهید. لوکال نت ورک هایی را که با استفاده از یک access point به یکدیگر وصل می شوند Wireless LAN می نامیم. دستگاه های اکسس پوینت دارای یک سنترال فانکشن هستند که همه ی سیگنال ها از جمله سیگنال های رادیویی را دریافت میکنند و سپس آن را دوباره ارسال میکنند و اغلب به صورت AP نمایش داده می شوند. در نت های کامپیوتری این عملکرد شامل سیگنال های وای فای می شود. از این AP  ها برای به وجود آوردن Hot Spot  یا نت کانکشن های پابلیک استفاده می شود.

اکسس پوینتWireless Router چیست؟

همه ی ما در خانه هایمان مودمی تحت عنوان ADSL  داریم و با این مودم آشنایی لازم را داریم. این مودم یک AP است که بر روی آن یک آنتن کوچک قرار دارد . اگر بخواهیم نام دقیق تری بر روی این AP بگذاریم باید بگوییم این مودم ها نوعی Wireless Router هستند. AP های مورد استفاده در شرکت های کوچک یا خانه ها را میتوان بر روی یک نت کارت یا رادیو اجرا کرد. مودم های وایمکس نیز نوعی از AP  های مورد استفاده در خانه هستند.

ویژگی های اکسس پوینت

توجه داشته باشید که فرق چندانی بین AP های بزرگ و کوچک مورد استفاده در منازل و شرکت های بزرگ وجود ندارد. در واقع تکنولوژی ها و فناوری های استفاده شده در هر دوی آنها یکسان است. تنها فرقی که در این بین وجود دارد این است که در شرکت های بسیار بزرگ نیاز به استفاده از AP هایی با قدرت بسیار زیاد و سرعت بالا داریم؛ چراکه این تعداد افرادی که در حال استفاده از این AP  ها هستند بسیار بیشتر است. یکی از نکاتی که در ارتباط با این اکسس پوینت ها وجود دارد این است که بسیار به امواج ایجاد شده و نویزها حساس اند . یک دیوار به طور میانگین در اکسس پوینت های خانگی میتواند تا 30 درصد از توان و قدرت AP شما را بکاهد.

وایرلسامکان ایجاد AP  به صورت شخصی نیز میسر است. این امکان وجود دارد که با استفاده از گوشی های موبایل همراه و یا تبلت شما یک اکسس پوینت تعریف کنید و بتوانید دیگران را به آن نیز متصل کنید. به این صورت که شما با استفاده از اصطلاح فنی Ad-Hoc  یک ساختاری را تعریف می کنید که به شکل peer to peer است و با استفاده از آن میتوانید اکسس پوینت را بر روی شبکه خود بسازید.

توپولوژی تجهیزات وایرلس

تجهیزات وایرلس که سرویس دهی دقیقی برای استفاده از وایرلس ارائه میکنند همگی از یک AP مرکزی استفاده میکنند و در اصطلاح تخصصی به آن Infrastructure می گویند . این توپولوژی بر خلاف Ad-Hoc میتواند یوزرهای بسیار بیشتر و نامحدودی را به خود متصل کند. در واقع میتوانید با توجه به نیاز شرکت و یا سازمان خود به تعداد مورد نظر اجازه ی اتصال یوزر به AP خود را داشته باشید. در این نوع از AP  که شما میتوانید به صورت آنلیمیتد یا نامحدود یوزر داشته باشید، در واقع از AP شما به عنوان یک پل استفاده شده است تا شبکه های وایرلس شما را به شبکه های کابلی تبدیل کند  و سیگنال مربوطه را تغییر دهد. در گذشته توان ساپورت کردن وسرویس دادن این AP ها 10 الی 20 کامپیوتر بود ولی امروزه به لطف گسترش چشمگیر فناوری، این AP ها میتوانند تا 255  کامپیوتر را ساپورت و سرویس بدهند.

تجهیزات وایرلس

اکسس پوینت ها در تمامی شهر به وضوح پیدا هستند کافیست کمی با دقت بیشتر به آنها نگاه کنید و در جستجوی آنها باشید. این اکسس پوینت ها از تجهیزات مرتبط با مخابرات تا دکل های شبکه های مختلف همراه تا شبکه هایی که کامپیوتر ها را به هم متصل میکند وجود دارند و همگی نوعی AP  اند تا بتوانند دستگاه های متصل شونده به خود را سرویس دهند. برای استفاده از اینترنت و شبکه های داخلی در کامپیوترها و گوشی های همراه از این AP  ها استفاده می شود و در استفاده از این تجهیزات هیچ گونه لیمیتی وجود ندارد.

معایب تجهیزات wireless

یکی از معایب تجهیزات وایرلس و AP هایی که روزانه از آنها استفاده میکنیم امنیت بسیار پایینی است که این شبکه ها دارند. به دلیل اینکه سیگنال شبکه های وایرلس در همه جا در حال مرتعش شدن و پخش شدن است. هر گیرنده ای میتواند این سیگنال ها را دریافت کند و این امر امنیت شبکه را بسیار پایین میاورد. این امنیت کم در مقابل امنیت بالاتر شبکه های کابلی قرار میگیرد. استفاده از تجهیزات وایرلس را نوعی نشت اطلاعاتی می نامند چراکه در هر لحظه شما باید بتوانید امنیت شبکه خود را تضمین کنید و ممکن است هر لحظه اطلاعات شما درز کند. هر نوع AP  در شبکه وایرلس شامل این مقوله ی عدم داشتن امنیت می شود حتی استفاده از شبکه های موبایل ها و استفاده از شبکه های بلوتوث.

نحوه عملکرد اکسس پوینت

اکسس پوینت ها توانایی دریافت سیگنال دارند و به همان اندازه توانایی ارسال نیز دارند. اما نکته ای که وجود دارد این است که این توانایی دریافت و ارسال تا فاصله ی مشخصی قابل انجام است و دارای محدودیت می باشد. یعنی اگر از فاصله ی مشخصی بیشتر بشود دیگر این اکسس پوینت ها توانایی دریافت و ارسال خود را از دست می دهند. بعضی از AP ها به نوعی ساخته شده اند که میتوانند سیگنال ها را دریافت کنند و آنها را تقویت کرده و به نقاط دورتری ارسال کنند که به این نوع از ای پی ها Repeater Mode گفته می شود. این AP ها توانایی فعالیت در فرکانس های متفاوتی را دارند اما همگی باید از یک استاندارد بین المللی تبعیت کنند.

انواع اکسس پوینت

اطلاعات مرتبط با اکسس پوینت ها به صورت دقیق و با جزییات پشت آنها نوشته شده است تا یوزر بتواند براساس نیاز خود و نوع دستگاهی که میخواهد از آن استفاده کند، نیاز خود را تطبیق دهد. این اکسس پوینت ها توانایی حفاظت از اطلاعات را ندارد و حتی خود میتواند خطر زیادی برای شبکه به حساب بیاید. یکی از نقاط ضعف شبکه های AP این است که نحوه ی ارسال و دریافت اطلاعات در این نوع از اکسس پوینت ها به صورت Half Duplex یا دوطرفه غیرهمزمان می باشد و در شبکه های کابلی این ارسال و دریافت به صورت Full Duplex یا دوطرفه همزمان است. اکسس پوینت ها دارای انواع مختلفی هستند از جمله Thin – Thin Access Point‎ و Fit – Fit Access Point.

انواع اکسس پوینت

شرکت ارائه دهنده تجهیزات وایرلس

یکی از شرکت هایی که تجهیزات وایرلس را ارائه میکند شرکت انجینیوس می باشد. این شرکت دارای تنوع محصولات بسیاری است و میتوانید بر اساس نیازی که دارید از شرکت انجینیوس محصول خود را انتخاب کرده و با دریافت اطلاعات کامل نسبت به محصول، اقدام به خرید آن کنید. این شرکت تجهیزات به روزی را در اختیار مشتری قرار میدهد تا بتواند به راحتی نیازهای خود را رفع کند. محصولات شرکت انجینیوس را میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه  اینترنتی رایانگار تهیه کنید.

 

 

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”همچنین بخوانید:” txt_align=”right” color=”pink”]معرفی سرورهای hp

ذخیره سازهای حرفه ای qnap

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
[/vc_column][/vc_row]

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند